Vertrek!! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Anne Dassen - WaarBenJij.nu Vertrek!! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Anne Dassen - WaarBenJij.nu

Vertrek!!

Blijf op de hoogte en volg Anne

04 Februari 2015 | Noorwegen, Oslo

Hallo allemaal,

Hierbij mijn eerste 'blogje' over het begin van mijn avontuur in Noorwegen...

Vanmorgen om 05:00 uur ging de wekker zodat we om 06:00 uur in de auto zaten naar Schiphol, Amsterdam. Gelukkig hoefde ik niet alleen te gaan want Bas, pap, mam, Juliette, Mary, Pierre, Bjorn én Mariska gingen mee om me uit te zwaaien. Wat een luxe! De reis verliep op een paar kleine files na goed en we waren precies op tijd op de luchthaven.

Na het inchecken van de bagage dronken we nog even iets met z'n alle voordat ik door de douane ging. Afscheid nemen is nooit leuk, maar gelukkig is het niet voor al te lang... [Eind maart kom ik namelijk alweer even terug omdat ik via school ben geselecteerd om deel te nemen aan het 'Reiswerk Studentencongres' in Lara, Turkije. Een mega eer en heel erg leuk dat ik iedereen na een best korte tijd weer zie!]

Bij de douane ging mijn (lees: Veerle's;)) handbagage koffer stuk, maar gelukkig was er een aardige medewerker die het met duct tape kon repareren. Toen dat ook opgelost was zwaaide ik voor de laatste keer en liep ik door naar de gate. De vlucht was goed gegaan en na 1:45 uur landde ik op de luchthaven Gardermoen, Oslo. Noorwegen/Oslo is prachtig vanuit de lucht! De bergen, fjorden en dalen bedekt met sneeuw waren prachtig om te zien! Na het ophalen van mijn bagage ging ik naar de trein om naar het centrum van Oslo te gaan.

Sinds afgelopen zaterdag heb ik via via via een kamer kunnen regelen midden in het centrum van Oslo en onder mijn budget!! Ideaal! Hierdoor heb ik ook een aantal heel erg leuke (Spaanse en Duitse) meiden leren kennen die mij hielpen met voorbereiden en het minder spannend maakten om te verhuizen. Dus toen ik aankwam op Oslo Centraal had een van die meiden geregeld dat een vriendin van haar mij kwam ophalen (zij moesten zelf werken) bij het station om mij naar de kamer te begeleiden. Dat was echt heel erg fijn en ook zij was weer ontzettend aardig en behulpzaam. Met de zware koffers was het ongeveer 15 minuten lopen (op en af over kinderkopjes) en bereikten we wat verhit de kamer (het was de eerste zonnige dag na twee weken, ook al was het -13 graden!)

Het huis (inclusief vaatwasser!!!! ) en de kamer is helemaal prima, heel eenvoudig maar meer heb ik niet nodig. Zelfs dekbed, lakens, kussens en handdoeken mag ik lenen. Na de kleine rondleiding liet ze me de supermarkt zien zodat ik een paar producten kon kopen. Ik wist in mijn hoofd wel dat Noorwegen duur is, maar toen ik 250 NOK (€29,-) moest afrekenen voor brood, kaas, melk, spa, pizza, chips, toiletpapier en wasmiddel schrok ik wel even… Maar niet te veel over nadenken ;)

Na het bezoekje aan de winkel moest Cynthia gaan werken maar ze nodigde me uit om morgen (5-2) samen met de andere Spaanse meiden de stad in te gaan voor een rondleiding en uitleg over metro en bus. Ik voel me meer dan welkom!!

De rest van de middag heb ik niet veel meer gedaan buiten mijn koffers uitgeruimd te hebben. Zo veel indrukken en vroeg opstaan vergt toch wel veel energie…

Al met al een hele goede eerste dag gehad, al is het natuurlijk wel heel erg wennen. Maar dat kump waal good, ik houd jullie op de hoogte.

Dag allemaal, tot snel!
Anne

  • 04 Februari 2015 - 23:02

    Veerle:

    Super lief die meiden daar! Gaat helemaal goedkomen daar, kan niet anders!
    XXX

  • 04 Februari 2015 - 23:11

    Bèr :

    Leuk begin. Toiletpapier is wel duur hè.

  • 05 Februari 2015 - 03:53

    Oliviera:

    Leuke blog! Spannend allemaal, maar gaat je gelukkig allemaal goed af! Genieten maar. X

  • 05 Februari 2015 - 07:26

    Lucille Saelman:

    leuk Anne , ga je blog zeker volgen.
    Klinkt allemaal heel erg goed en wat een lieve meiden die voor jou alles regelen.

  • 05 Februari 2015 - 09:17

    Yvette:

    Top!! Wat een leuk nieuws dat je ook nog naar Turkije mag! Succes! Xx

  • 05 Februari 2015 - 11:52

    Sabine Van Steen:

    Wat een fijne, gastvrije ontvangst!

  • 05 Februari 2015 - 22:09

    Mieke:

    Hoi Anne,
    Heel erg sjiek dat je daar zo'n lieve vriendinnen ontmoet. Ben benieuwd hoe jullie uitje vandaag was. Veel plezier!

  • 09 Februari 2015 - 23:50

    Lieke:

    klinkt helemaal goed! Ik ga je volgen. X lieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 22 Jan. 2015
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 2494

Voorgaande reizen:

04 Februari 2015 - 05 Juli 2015

Stage in Oslo

Landen bezocht: